L'usage des TIC à l'école marocaine (رقم التسجيلة. 588222)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 02102cab a2200373 i 4500
001 - CONTROL NUMBER
control field a637870
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field SIRSI
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field s2017 s 000 0 fre d
009 - PHYSICAL DESCRIPTION FIXED-FIELD FOR ARCHIVAL COLLECTION (VM) [OBSOLETE]
fixed length control field 637870
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloging agency FRAS
Language of cataloging fre
Transcribing agency FRAS
Modifying agency FRAS
Description conventions AFNOR
043 ## - GEOGRAPHIC AREA CODE
Geographic area code f-mr---
072 ## - SUBJECT CATEGORY CODE
Subject category code OM
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 371.3340964
Edition number 23E
084 ## - OTHER CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 371.3
035 ## - SYSTEM CONTROL NUMBER
System control number 1201720106
100 1# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name Nejjari, Amel
Relator term Auteur
Relationship 070
9 (RLIN) 261727
245 12 - TITLE STATEMENT
Title L'usage des TIC à l'école marocaine
Medium [Ressource électronique] :
Remainder of title état des lieux et perspectives /
Statement of responsibility, etc. Amel Nejjari, Imane Bakkali
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent p. 55-61
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note Bibliogr. p. 61
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. La présente contribution porte sur l'intégration du numérique à l'école marocaine et plus particulièrement dans l'enseignement secondaire. Nous y présentons le programme GENIE (GENéralisation des Technologies de l'Information et de Communication dans l'Enseignement) mis en place à l'échelle nationale par le Ministère de tutelle de 2005 à 2016. Initialement, ce programme a été mis en place afin de renouveler les pratiques pédagogiques en généralisant l'accès des enseignants et des apprenants aux Technologies d'Information et de Communication. Dix ans après le lancement du programme GENIE, nous présentons ici une évaluation réalisée auprès d'un large public de lycéens et de professeurs relevant de différents champs disciplinaires afin de mettre en exergue les principaux apports du programme GENIE mais surtout les difficultés et obstacles rencontrés par les principaux acteurs
650 #4 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element SYSTEME EDUCATIF
9 (RLIN) 1216
650 ## - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element TECHNOLOGIE DE L'INFORMATION ET DE LA COMMUNICATION
9 (RLIN) 312133
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element POLITIQUE DE L'ENSEIGNEMENT
Source of heading or term
9 (RLIN) 28267
650 #4 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element NUMERISATION
9 (RLIN) 342443
651 #4 - SUBJECT ADDED ENTRY--GEOGRAPHIC NAME
Geographic name MAROC
9 (RLIN) 1085
700 1# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name Bakkali, Imane
Relator term Auteur
Relationship 070
9 (RLIN) 387765
773 0# - HOST ITEM ENTRY
Title Hermès, La Revue. -
Related parts Vol. 2, n. 78, 2017, p. 55-61. -
Place, publisher, and date of publication [S.l.] : C.N.R.S. Editions, 2017. -
International Standard Serial Number ISSN 0767-9513
856 ## - ELECTRONIC LOCATION AND ACCESS
Uniform Resource Identifier <a href="http://www.fondation.org.ma/dsp/index/a637870-22">http://www.fondation.org.ma/dsp/index/a637870-22</a>
930 ## - EQUIVALENCE OR CROSS-REFERENCE-UNIFORM TITLE HEADING [LOCAL, CANADA]
Uniform title 637870
931 ## -
-- a637870
990 ## - EQUIVALENCES OR CROSS-REFERENCES [LOCAL, CANADA]
Link information for 9XX fields amiri
951 ## - MUC
MUC CM
المقتنيات
Lost status Source of classification or shelving scheme Damaged status Home library Current library Shelving location Date acquired Total Checkouts Full call number Barcode Date last seen Copy number Price effective from Koha item type
  AUTO   Bibliothèque centrale Bibliothèque centrale Intranet 02/10/2017   INTRANET AR637870 02/10/2017 1 02/10/2017 مقالة أنترانت