المقاربة بالكفايات في تدريس الفلسفة (رقم التسجيلة. 614350)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 02831cam a2200385 i 4500
001 - CONTROL NUMBER
control field a669161
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 181003s2018 mr s 000 0 ara d
009 - PHYSICAL DESCRIPTION FIXED-FIELD FOR ARCHIVAL COLLECTION (VM) [OBSOLETE]
fixed length control field 669161
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloging agency FRAS
Language of cataloging ara
Transcribing agency FRAS
Modifying agency FRAS
Description conventions AFNOR
041 1# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
Language code of original fre
049 ## - LOCAL HOLDINGS (OCLC)
Holding library Trad
072 ## - SUBJECT CATEGORY CODE
Subject category code SHS
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 107.1
Edition number 23E
084 ## - OTHER CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 100
095 ## - 095
a mr
035 ## - SYSTEM CONTROL NUMBER
System control number 1201753492
096 ## - LOCALLY ASSIGNED NLM-TYPE CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 100
100 1# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name طوزي، ميشيل
Dates associated with a name (1945-....)
Relator term المؤلف
Relationship 070
9 (RLIN) 211361
240 10 - UNIFORM TITLE
Uniform title Une approche par compétences en philosophie.
Language of a work العربية
245 12 - TITLE STATEMENT
Title المقاربة بالكفايات في تدريس الفلسفة
Medium [مورد إلكتروني] /
Statement of responsibility, etc. ميشال طوزي ؛ ترجمة عز الدين الخطابي
260 ## - PUBLICATION, DISTRIBUTION, ETC.
Place of publication, distribution, etc. الرباط :
Name of publisher, distributor, etc. منشورات مؤسسة مؤمنون بلا حدود،
Date of publication, distribution, etc. 2018
Linkage 396215
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 33 ص.
500 ## - GENERAL NOTE
General note ترجمة لـ: Une approche par compétences en philosophie
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note بيبليوغرافيا : ص. 31-33
546 ## - LANGUAGE NOTE
Language note مترجم عن الفرنسية
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. تعبر المقاربة بواسطة الكفايات، عن توجه حديث في المجال التربوي ساهم في تطوير ممارسات المدرسين والمتعلمين. ويعتمد تدريس الفلسفة حاليا، مثل باقي المواد على هذه المقاربة، من أجل تنمية قدرات التلاميذ على التفكير الفلسفي؛ أي على الاستشكال والمحاججة والتحليل والتركيب. في هذا الإطار، قام ميشال طوزي بتعريف مسهب لهذه المقاربة بالنسبة إلى تعلم التفلسف أو التفكير ذاتيا؛ متسائلا عما إذا كان بإمكانها أن تساعد الفلاسفة المتعلمين apprentis - philosophes على ممارسة التفلسف حقا وحقيقة داخل الفصل الدراسي. وهناك ثلاث عمليات أساسية مهيكلة لهذه الممارسة، وهي الاستشكال؛ أي القدرة على مساءلة الحقائق والأحكام المسبقة والتمثلات الجاهزة، والمفهمة، وهي القدرة على بناء المفهوم، انطلاقا من تمثلاتنا والقيام بتحديدات مفهومية تسمح بتدقيق الحقائق، وأخيرا المحاججة والقدرة على دعم أطروحة أو دحضها بالاعتماد على دلائل ثابتة وحجج عقلية
700 1# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name الخطابي، عز الدين
Dates associated with a name (1952-....)
Relator term مترجم
Relationship 730
9 (RLIN) 21822
700 19 - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name Tozzi, Michel
Dates associated with a name (1945-....)
700 18 - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name Khattabi, Azzedine
Dates associated with a name (1952-....)
856 ## - ELECTRONIC LOCATION AND ACCESS
Uniform Resource Identifier <a href="http://www.fondation.org.ma/dsp/index/a669161-22">http://www.fondation.org.ma/dsp/index/a669161-22</a>
930 ## - EQUIVALENCE OR CROSS-REFERENCE-UNIFORM TITLE HEADING [LOCAL, CANADA]
Uniform title 669161
931 ## -
-- a669161
990 ## - EQUIVALENCES OR CROSS-REFERENCES [LOCAL, CANADA]
Link information for 9XX fields amiri
951 ## - MUC
MUC CM
المقتنيات
Lost status Source of classification or shelving scheme Damaged status Home library Current library Shelving location Date acquired Total Checkouts Full call number Barcode Date last seen Copy number Price effective from Koha item type
  AUTO   Bibliothèque centrale Bibliothèque centrale Intranet 18/12/2018   INTRANET MO669161 18/12/2018 1 18/12/2018 كتاب أنترانت