Cinq défis pour l'école (رقم التسجيلة. 811735)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 01705cam a2200349 i 4500
001 - CONTROL NUMBER
control field a791468
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field FRAS
005 - DATE AND TIME OF LATEST TRANSACTION
control field 20241023204118.0
006 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--ADDITIONAL MATERIAL CHARACTERISTICS
fixed length control field a|||||||||| 000 0
007 - PHYSICAL DESCRIPTION FIXED FIELD--GENERAL INFORMATION
fixed length control field ta
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 230724s2024 fr | 000 0 fre u
009 - PHYSICAL DESCRIPTION FIXED-FIELD FOR ARCHIVAL COLLECTION (VM) [OBSOLETE]
fixed length control field 791468
020 ## - INTERNATIONAL STANDARD BOOK NUMBER
International Standard Book Number 978-2-296-05055-6
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloging agency FRAS
Language of cataloging fre
Transcribing agency FRAS
Modifying agency FRAS
Description conventions AFNOR
043 ## - GEOGRAPHIC AREA CODE
Geographic area code e-fr---
072 ## - SUBJECT CATEGORY CODE
Subject category code SHS
082 ## - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 379.4409051
Edition number 23E
084 ## - OTHER CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 379
095 ## - 095
a fr
096 ## - LOCALLY ASSIGNED NLM-TYPE CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 370
100 1# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name Sorbe, Xavier
Relationship 070
9 (RLIN) 500560
Relator term Auteur
245 10 - TITLE STATEMENT
Title Cinq défis pour l'école
Remainder of title : réflexions et propositions en faveur du système éducatif
Statement of responsibility, etc. / Xavier Sorbe
260 ## - PUBLICATION, DISTRIBUTION, ETC.
Place of publication, distribution, etc. Paris
Linkage 409269
Name of publisher, distributor, etc. : l'Harmattan,
Date of publication, distribution, etc. impr. 2024
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent (199 p.)
490 0# - SERIES STATEMENT
Series statement Savoir et formation
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. La question de l'éducation a le privilège de susciter des prises de position passionnées. Parents, chefs d'entreprise, élus, personnels de l'éducation nationale, élèves, chacun a son point de vue sur les méthodes et recettes à appliquer ou les principes à restaurer. D'évolution en rénovation, toute esquisse de changement autour de l'École cristallise des controverses, amenant inéluctablement à se poser la question : le système éducatif français est-il réformable ? L'École est-elle en mesure de se penser autrement pour favoriser une adhésion de ses partenaires et de ses acteurs au service de la réussite de tous ? Ce livre propose plusieurs pistes complémentaires et de nombreux exemples pour attester que le système n'est pas irrémédiablement bloqué.
930 ## - EQUIVALENCE OR CROSS-REFERENCE-UNIFORM TITLE HEADING [LOCAL, CANADA]
Uniform title 791468
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
957 ## - Biblio-thématique
a ENSEIGNEMENT / REFORME
990 ## - EQUIVALENCES OR CROSS-REFERENCES [LOCAL, CANADA]
Link information for 9XX fields Soukaina BIOUQORRA
المقتنيات
Lost status Source of classification or shelving scheme Damaged status Collection Home library Current library Shelving location Date acquired Cost, normal purchase price Total Checkouts Full call number Barcode Date last seen Copy number Price effective from Koha item type
  AUTO   Collection générale Bibliothèque centrale Bibliothèque centrale En accès libre 04/03/2024 211.10   379 / 1038 000007910227 04/03/2024 1 04/03/2024 Livre