صورة غلاف أمازون
صورة من Amazon.com
صورة الغلاف المخصصة
صورة الغلاف المخصصة

The Frankfurt school in exile [Texte imprimé] / Thomas Wheatland

بواسطة:نوع المادة : نصنصتفاصيل النشر:Minneapolis : University of Minnesota Press, cop. 2009وصف:1 vol. (415 p.) ; 24 cmتدمك:
  • 978-0-8166-5367-6
الموضوع:تصنيف DDC:
  • 301.01 23E
تصنيفات أخرى:
  • 301.01
المحتويات:
New York transit : an invitation to Columbia University -- Failure and the mythologies of exile : the Frankfurt school's years at Columbia University -- John Dewey's pit bull : Sidney Hook and the confrontation between pragmatism and critical theory -- Crosstown traffic : the New York intellectuals encounter critical theory -- The Atlantic divide : building bridges between Anglo-American empiricism and continental social theory -- Assimilation and acceptance : studies in prejudice -- Specters of Marx : the Frankfurt school in the era of the new left -- Marcuse's mentors : the American counterculture and the guru of the new left -- Conclusion: The Frankfurt school's American legacy
نوع المادة:
وسوم من هذه المكتبة لا توجد وسوم لهذا العنوان في هذه المكتبة. قم بتسجيل الدخول لإضافة الأوسمة
التقييم بالنجوم
    متوسط التقييم: 0.0 (0 صوتًا)
المقتنيات
نوع المادة المكتبة الحالية المجموعة رقم الطلب رقم النسخة حالة تاريخ الإستحقاق الباركود
Livre Livre Bibliothèque centrale En accès libre Collection générale 301.01 / 1139 (إستعراض الرف(يفتح أدناه)) 1 المتاح 000006729554

Notes bibliogr.

New York transit : an invitation to Columbia University -- Failure and the mythologies of exile : the Frankfurt school's years at Columbia University -- John Dewey's pit bull : Sidney Hook and the confrontation between pragmatism and critical theory -- Crosstown traffic : the New York intellectuals encounter critical theory -- The Atlantic divide : building bridges between Anglo-American empiricism and continental social theory -- Assimilation and acceptance : studies in prejudice -- Specters of Marx : the Frankfurt school in the era of the new left -- Marcuse's mentors : the American counterculture and the guru of the new left -- Conclusion: The Frankfurt school's American legacy

لا توجد تعليقات على هذا العنوان.