صورة غلاف أمازون
صورة من Amazon.com
صورة الغلاف المخصصة
صورة الغلاف المخصصة

Curriculum and the generation of Utopia : interrogating the current state of critical curriculum theory / João M. Paraskeva.

بواسطة:نوع المادة : نصنصالسلاسل:Routledge research in education seriesتفاصيل النشر:New York, NY : Routledge, 2021.وصف:pages cmنوع المحتوى:
  • text
نوع الوسائط:
  • unmediated
نوع الناقل:
  • volume
تدمك:
  • 9780367510565
الموضوع:تنسيقات مادية إضافية:Online version:: Curriculum and the generation of utopiaتصنيف DDC:
  • 375/.001 23
تصنيف مكتبة الكونجرس:
  • LB2806.15 .P3825 2021
ملخص:"This volume illuminates the challenges and contradictions which have prevented critical curriculum theory establishing itself as an alternative to dominant Western Eurocentric epistemologies. By re-visiting the work of leading progressive theorists and drawing on a complex and global range of epistemological perspectives, the text illustrates how counter-dominant narratives have been suppressed by neoliberal dynamics. Foregrounding critical curriculum theory as a vector of de-colonization and de-centralization, the text puts forth Itinerant Curriculum Theory (ITC) as an alternative form of anti-colonial, theoretical engagement"-- Provided by publisher.
نوع المادة:
وسوم من هذه المكتبة لا توجد وسوم لهذا العنوان في هذه المكتبة. قم بتسجيل الدخول لإضافة الأوسمة
التقييم بالنجوم
    متوسط التقييم: 0.0 (0 صوتًا)
المقتنيات
نوع المادة المكتبة الحالية رقم الطلب رقم النسخة حالة تاريخ الإستحقاق الباركود
Livre Livre Bibliothèque centrale XX(791497.1) (إستعراض الرف(يفتح أدناه)) 1 المتاح 000007967153

Includes bibliographical references and index.

"This volume illuminates the challenges and contradictions which have prevented critical curriculum theory establishing itself as an alternative to dominant Western Eurocentric epistemologies. By re-visiting the work of leading progressive theorists and drawing on a complex and global range of epistemological perspectives, the text illustrates how counter-dominant narratives have been suppressed by neoliberal dynamics. Foregrounding critical curriculum theory as a vector of de-colonization and de-centralization, the text puts forth Itinerant Curriculum Theory (ITC) as an alternative form of anti-colonial, theoretical engagement"-- Provided by publisher.

لا توجد تعليقات على هذا العنوان.